دستور زبان و فرهنگ واژاه های کوهمره سرخی منتشر شد.


کوهمره کاکایل خوش اندی

یادباد آبادي سرسبز ایل/ مردمان خوب و یكرنگ و اصیل/نان و دوغ و پونه و كشك و كره/ آغل بزغاله و میش و بره/ كاش برميگشت دوباره مشك دوغ/خسته ايم از دوره رنگ و دروغ!

دستور زبان و فرهنگ واژاه های کوهمره سرخی منتشر شد PDF چاپ نامه الکترونیک
معرفی کتاب

 

اندیشیدن به لهجه‌های محلی، معمولاً تداعی‌گر مقوله‌ی گویش یا گونه‌های زبانی است. این اصطلاح در حقیقت به شـکل‌هایی از یک زبان گفته می‌شود که در موقعیتی به کار می‌روند.

 

باری ارزش زبانی، زبان‌شناختی و گویش‌پژوهانه، تنها اهمیت این کتاب نیست و شاید جنبه‌ی دیگر اهمیت آن، یعنی بعد فرهنگی، حتی از بعد زبانی نیز مهم‌تر باشد.

 

دستور زبان و فرهنگ واژه های کوهمره سرخی، نام اثری تازه است که به کوشش دکتر سعید حسام پور و عظیم جباره به زیور چاپ آراسته گشته است.

 

این اثر، اتفاق خجسته‌ای است که به مدد کیمیای کتابت به حفظ بخشی ارزنده از میراث معنوی و غیرملموس، یعنی زبان و فرهنگ ناحیه‌ی کوهمره سرخی و حومه‌ی آن با روش و قالبی علمی اهتمام ورزیده ‌است.

 

 

دستور زبان و فرهنگ واژه های کوهمره سرخی، در 264 صفحه، قطع وزیری با تیراژ 1000 نسخه در اول دیماه 1390 منتشر و در دسترس علاقمندان، فرهنگوران و پارسیان کتاب دوست قرار گرفت.

 

علاقمندان می توانند این کتاب را در کنار دیگر انتشارات بنیاد فارس شناسی از غرفه تازه های نشر این مؤسسه واقع در مجموعه تاریخی زینت الملک تهیه نمایند.




نظرات شما عزیزان:

امیراسماعیل
ساعت20:37---12 فروردين 1395
سلام.عااالی.از کجا آوردی*

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسبها: کوهمره
نوشته شده در یک شنبه 16 / 4 / 1391ساعت 10:48 توسط حمید مرتضایی|